PRATİK KİNOA SALATASI

Son yıllarda adını sıkça duymaya başladığımız bir gıda oldu kinoa , peki nedir bu kinoa ; 1-2 metreye kadar uzayan uzun ömürlü bir bitki olan kinoa M.Ö 3000-5000 yıllarındada yerliler tarafından yetiştirildiği tespit edilmiştir.
Kinoa tam bir protein deposudur, vücudun ihtiyacı olan tüm aminoasitleri içerir.Glüten içermediğinden çölyak hataları tarafından rahatlıkla tüketilebilmektedir.Kalorisi düşük olmamasına karşın diyet listelerinde içerdiği protein ve besin lifi zenginliği nedeniyle tercih edilmektedir.Demir minerali açısındanda oldukça zengin olup anemide kullanılabilir.İçerdiğin yüksek miktarda magnezyum sebebiyle migrene iyi gelen yiyecekler arasında yer alır.Güçlü bir antioksidan olup düzenli tüketildiğinde kötü kolesterolü(LDL) düşürüp iyi kolesterolü( HDL) yükseltmektedir.
Pel çok tarifle sofralarda yerini alan kinoayı basit pratik bir salata olarak denedim

MALZEMELER
1 su bardağı beyaz kinoa
Salata malzemeleri(ben domates biber ve salatalık kullandım)
Zeytinyağı
Tuz
Lİmon suyu

YAPILIŞI
Kinoa güzelce yıkanır bir iki kez daha sonra kaynar suya konularak haşlanır.Ilıyınca salata malzemeleri zeytinyağı,tuz ve limon suyu eklenip harmanlanır.Tadını ben çok sevdim bulgur ile makarna arasında bir tadı var çok baskın bir kokusu yok rahatlıkla tüketilebilir.

Afiyet Olsun 
Sevgiler

Yorumlar

  1. Karabuğdayı sevemedim, bakalım bir de kinoayı deneyim :) Sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor.. nereden temin ediyorsunuz.

    YanıtlaSil
  3. hiç denemedim ama çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için önemli sevgiler